[O1] Wymiana osłony przegubu wewnętrznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinp250
    Drive
    • 2009
    • 63

    #2
    [O1] Wymiana osłony przegubu wewnętrznego

    Witam

    Mam poważny problem z odkręceniem śruby półosi (prawe koło), proszę o poradę w jaki sposób można ją odkręcić bez dużych zniszczeń, klucz nie wytrzymuje;/
    Może potraktować ją przecinakiem, lub palnikiem. Odkręcam ją ponieważ muszę wymienić osłonę przegubu.
    Czy możliwa jest wymiana osłony przegubu wewnętrznego bez demontowania półosi z piasty?
    Jak określić czy przegub, łożysko koła nie wymaga wymiany?, ponieważ przy buksowaniu kół zima/lato z prawej strony dochodzą dziwne odgłosy coś jak by skrzypiąca sprężyna, auto nie posiada ASR (Octavia 1, 1998r, 1,8l AGN)

    Czy ktoś ma jakiś pomysł..

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      nie ma mozliwości wymiany bez demontażu półosi ( zwłaszcza z prawej strony). za słaby masz klucz.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • krzysiek13
        L&K
        • 2010
        • 1155

        #4
        Solidny, markowy klucz, potężna przedłużka lub udar i wszystko jest do odkręcenia.
        Octavia

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Podjedź na wulkanizację ale dla TIR'ów To nie żart! Kiedyś miałem problem z odkręceniem tej nakrętki w 10 letnim VW. Podjechałem a koleś wytoczył na kółkach potężny pneumatyczny klucz który wyglądał jak działo Założył nasadkę i nakrętka puściła. Potem dokręciłem już ją mocno ale z umiarem podjechałem do domu na kanał i półoś wyszła bez problemów. Oczywiście wcześniej dużo WD40 i oczyść gwint z rdzy.
          Tomek

          Komentarz

          • marcinp250
            Drive
            • 2009
            • 63

            #6
            Pewnie tak zrobię, gwint oczyściłem, WD zalałem, pewnie pojadę do na wulkanizację, jeśli sam jej nie dam jej rady

            Komentarz

            • przemek77
              Ambiente
              • 2009
              • 100

              #7
              Jak określić czy przegub, łożysko koła nie wymaga wymiany?, ponieważ przy buksowaniu kół zima/lato z prawej strony dochodzą dziwne odgłosy coś jak by skrzypiąca sprężyna, auto nie posiada ASR (Octavia 1, 1998r, 1,8l AGN)

              nie masz ASR ale coś podobnego do tego, przy buksowaniu kół załącza sie abs
              Octavia 1,8 20V

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                #8
                Raczysz chyba żartować?! :shock: :lol:
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                • marcinp250
                  Drive
                  • 2009
                  • 63

                  #9
                  dzwięki

                  Te dzwięki to nie objawy ABS,, całkiem inne odgłosy,, raczej stawiam na mechanizm różnicowy, ale nie jestem 100% pewien. Dzisiaj udało mi się wymontować przegub ale wstępne oględziny nie nasuwają konstruktywnych wniosków;/ sam nie wiem co to może być ,,
                  może ktoś pomoże??

                  Komentarz

                  • s1
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 185

                    #10
                    Kolego a może masz poprostu ten system bodajże na Dsc ja go odkryłem na lodzie w tym roku w momencie buksowania kół słychać chrupotanie w kole , powyżej 20km/h ustaje.Posukaj na forum

                    Komentarz

                    • przemek77
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 100

                      #11
                      dokładnie jak pisałem masz coś na wzór ASR, kiedy koła buksują załącza sie przyhamowując koło które straciło przyczepność. Jak zaczyna działać występuje chrobotanie, skrzypienie czy jak to zwał.
                      Mam ten sam silnik, to chrobotanie też mam i tak musi być!!! wiec jeden problem masz z głowy na 100%
                      Octavia 1,8 20V

                      Komentarz

                      • marcinp250
                        Drive
                        • 2009
                        • 63

                        #12
                        ASR

                        Dzięki za porady ,, coś szukałem na ten temat muszę po nr rozszyfrować co to jest za system,,zawsze to mniej problemów

                        Komentarz

                        • amigo
                          Drive
                          • 2008
                          • 48

                          #13
                          Re: ASR

                          Zamieszczone przez marcinp250
                          Dzięki za porady ,, coś szukałem na ten temat muszę po nr rozszyfrować co to jest za system,,zawsze to mniej problemów
                          EDS-Elektronische Diferenzial Sperre.

                          Komentarz

                          • mariush19
                            Rider
                            • 2009
                            • 634
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Mam pytanie, czy uszczelka co jest tam na flanszy przegubu wewnętrznego to jest jedyne uszczelnienie połączenia przegub-skrzynia? trochę mi poci się i nie wiem czy trzeba tą uszczelkę wymienić czy jest tam także uszczelniacz. W etce nie widzę uszczelniacza

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4199
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Sorki trochę za OT :wink: ale mała podpowiedź dla: mariush19
                              Uszczelniacz jest tylko po to, żeby smar z przegubu się nie wydostawał.
                              Ostatnio zmieniałem przeguby wewnętrzne, i uszczelki miałem w komplecie.
                              Możesz sobie śmiało ją samemu dorobić, ale nie ukrywam, że później z jej ułożeniem jest trochę kłopotów... Dobrze trzeba przegub oczyścić z tego smaru, uszczelkę jakoś przykleić i poskładać wszystko do kupy.
                              W moim wątku znajdziesz fotki z wymiany przegubów, a tam jak wygląda sama uszczelka
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • mariush19
                                Rider
                                • 2009
                                • 634
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Ok, dzięki zaraz tam zajrzę i oblukam co i jak

                                Komentarz

                                Pracuję...